Sol och regn

Dagarna gar fort nu. Snart maste vi aka hem till kalla Sverige igen. :( 

Under onsdag och torsdag har Urban studerat for fullt medans jag legat och solat. Sa har ser U ut nar han pluggar.

image12

Pa vart hotell finns det tre kvinnor som har en "skonhetssalong" dar man kan fa olika massager, pedikyr, manikyr mm. Pa torsdag eftermiddag tog U thaimassage och jag fick fotskrubb och pedikyr. Jag kommer att ga dit en gang om dagen de dagar vi ar kvar, det ar skitbilligt. En timmes massage 40 kr!!!

Pa starnden och efter gatorna finns det massor av forsaljare som saljer "Young coconuts". De kostar bara nagra kronor och alla koper dem, sa vi kunde ju inte vara samre. Inget att rekommendera kan jag meddela, det smakar skit. Det ser sa himla gott ut nar de kommer gaendes med sina kokosnotter, men skenet bedrar.

image13


Innan vi kom hit sa flera manniskor i Patong att det hade regnat har i tva veckor i strack, men solen har lyst sedan vi kom hit. Forutom en stund igar da. Jag var ensam hela dagen igar och tankte att det skulle bli mysigt att bara ligga och slappa vid stranden. Pa morgonen nar Urban for ivag till dykskolan var det lite disigt ute, men jag traskade anda ner till stranden och la mig. Efter lunch kom det varsta stortskuren, sa det var bara att springa in pa hotell rummet. Som tur ar har vi en tv dar, sa jag lag och slotittade pa en amerikansk film. Sedan gick jag till skonhetssalongen och fick manikyr, maste ju unna mig sjalv nagot ocksa nar Urban ar borta och lar sig dyka.

Pa kvallen nar Urban kom hem fran dykskolan gick vi till restaurangen pa hotellet och at. De bjod pa middag, varfor vet vi inte, men gott var det i alla fall. Lagger in en bild pa de fyra ratter som vi fick. Thaisoppa med jatterakor i, vegetariska varrullar, kyckling med cashewnotter och stekt fisk i sotsursas.

image17

Idag har U farit ivag pa dykresa till grannon Kho Tao, det ska tydligen vara jatte fint att dyka dar. Jag ligger pa stranden och njuter i varmen. Ikvall ska vi besoka en stor marknad, hoppas vi kan gora lite fynd.

Till sist en halsning till Urbans jobb, Electrotech i Kalix, som ska pa julfest i Lulea: HOPPAS NI FAR DET TREVLIGT PA JULGALAN IKVALL!

image16

Kommentarer
Postat av: Annelie

Kyckling i cashewnötter är ju din favorit:) Kul att ni blev bjudna på det!
Härligt att du unnar dig att må gått när U är iväg och dyker!:)
Julgalan var över förväntan igår. Efter den gick vi på Cleo med Markolioo, Brolle och Marcus:-)
Vi kom hem hit igen klockan 05.00 så nästan hela dagen idag har vi sovit bort.

2007-12-02 @ 14:32:45
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Sara

Vad det ser härligt ut! Sol, värme och god mat. Har ni testat att köpa grillad majskolv och färsk ananas på stranden? Det levde vi nästan på när vi var där. Bungalowen ser ut som de vi bodde i på Chaweng. Blir det nån dykning för dig nudå?

Vi tog ju också dykcert där, på "Easy divers". Bra att du unnar dig massagebehandlingar. Lika bra att passa på att njuta när det är så billigt!
Kram

2007-12-06 @ 15:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0